wtorek, 17 marca 2015

EMPORIO na SANTORINI z cyklu Miejsca mniej uczęszczane

Santorini to najbardziej znana wyspa w archipelagu greckich Cyklad. Zdjęcia pokazują istny raj na Ziemi, nic więc dziwnego, że miliony turystów odwiedzają ten niewielki skrawek lądu na Morzu Śródziemnym. I większość z nich niechybnie kieruje się do Oi- przepięknego miasteczka na czarnych klifach, fotogenicznego niczym najlepsza modelka. Drugą atrakcją jest Fira- stolica Santorini, a kolejnymi czarne plaże Kamari i Perissy. Zazwyczaj właśnie te trzy destynacje są odwiedzane przez turystów, którzy skusili się na jednodniową wycieczkę np. z Krety.

My spędziliśmy na Santorini 5 dni na samym początku września 2014 roku, dzięki czemu mogliśmy zwiedzić miejsca nie tak popularne, zatłoczone jak Oia czy Fira- choć oczywiście tam też byliśmy.

Dziś przedstawię miasteczko EMPORIO w południowej części wyspy. Jest to tradycyjne miasteczko, którego zabudowa skoncentrowana jest wokół weneckiej twierdzy i kościoła. Cudowny klimat - wąskie zaułki, gdzieniegdzie bujne kwiaty bugenwilli, drzwi w mocnych kolorach, malownicze uliczki. Nawet ruina wygląda pięknie, bo wejścia na zapuszczoną posesję strzeże starannie odmalowana brama- oczywiście w kolorze niebieskim. Choć akurat drzwi bywają w różnych kolorach, co na tle białych czy kremowych murów wygląda malowniczo. No i dla mnie/ nas najważniejsze- brak turystów! Spotkaliśmy może z pięcioro w czasie mniej- więcej godzinnego spaceru. Miejscowych też było niewielu- od czasu do czasu babcie siedzące przed domem. Psy i koty leżały pod murkami, padnięte z gorąca .

Nad drzwiami winorośle o charakterystycznym kształcie.

Drzwi- jeden z moich ulubionych tematów do fotografowania na Santorini [i nie tylko]- będzie ich w tym blogu sporo :-)

Oczywiście tutaj tez można się natknąć na słynne kościołki z niebieskimi kopułami, które są charakterystyczne dla całego Santorini.

1. ach! i tu też cudownie! normalnie zaostrza mi się apetyt! klimat niesamowity :-)

2. chaos.w.podrozy23 maja 2015 01:30

w takim razie życzę jak najszybszego pobytu na Santorini :-)

3. przepiekne! cale szczescie, ze juz w Polsce tez słońce :-))

4. chaos.w.podrozy12 czerwca 2015 00:56

też się cieszę ze Słońca w Polsce :-)

5. Witaj ,cudny blog :) Kocham Grecję i właśnie wybieram się na Santorini ( kolejną jeszcze nie ,,zdobytą,, wyspę marzeń :) Mam pytanie , bo widzę ,że dużo zwiedzaliście ... Czy możesz polecic jakąś wypożyczalnię samochodów czy zwiedzaliście komunikacją miejscową ? Pozdrawiam Ania

6. Hej, Anno- mam nadzieje, że zdążyłam z odpowiedzią :-) My wypożyczyliśmy samochód z Santorini Holiday Cars [ich strona www.santoriniholidaycars.com ]. Nissan micra był nowiutki, byliśmy jednymi z pierwszych użytkowników. Niestety nie wiem czy wszystkie pojazdy u nich są w tak idealnym stanie. Za 4 dni zapłaciliśmy 120E, co nie było najtańszą opcja, ale rezerwowaliśmy niecały miesiąc wcześniej, więc nie było wyboru. Odbiór był koło lotniska, potem auto zostawiliśmy po prostu na parkingu. Acha- nie musisz mieć karty kredytowej, płatność gotówką. Koniecznie daj znać jak wrażenia po podróży na boską Santorini :-) Pozdrawiam słonecznie!

7. Uwielbiam Santorini! Dzięki Twoim pięknym zdjęciom, poczułam się, jakbym była tam znowu.

8. chaos.w.podrozy16 marca 2017 13:02

Miło mi :-)

9. Byliśmy wycieczkowcem tylko kilka godzina na Santorini i trochę nas rozczarowało, ale widzę , że sporo ma jeszcze ciekawych miejsc do zaoferowania . pozdr
    bm

1. Kilka godzin, szczególnie w lipcu czy sierpniu, wśród tłumów faktycznie mogły rozczarować. Polecam polecieć samemu na kilka dni :-)

10. Santorini jest na mojej liście, może polecimy tam na miesiąc miodowy - piękne są zdjęcia z tych miejsc!

11. Santorini jest przepiękne. Żałuję, że je pominęliśmy podczas naszej podróży na Kretę. Na szczęście jest to powód, żeby jeszcze raz odwiedzić Grecję!

1. Zapewne jeden z wielu powodów, bo Grecja jest przepiękna :-)

12. Uwielbiam Santorini! To moje marzenie. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się je zrealizować :)

1. W takim razie życzę pięknego pobytu na tej rajskiej wyspie :-)

13. Piękne miasteczko! Połączenie białych, małych uliczek z niebieską zabudową jest magiczne.

14. Santorini jest na mojej liście do zobaczenia w Grecji. Uwielbiam wysepki i powolne życie na Greckich wakacjach. Choć na codzień było mi czasem ciężko jak mieszkałam na Peloponez. Ale to nie wyspa :-)

1. Życie na Santorini w sezonie też pewnie nie jest takie powolne i sielskie jak nam się wydaje :-)

15. Santorini - moje marzenie! Piękne są te uliczki, domki, drzwi, koty, wszystko :)